Platform21

Monday, August 04, 2008

"Hitparade is aan grondige hervorming toe"

Statistieken zijn zelden incorrect. In het geval van Danny Fabry zijn ze onomstootbaar. “Tel het maar na. Ik hoor tot de Vlaamse artiesten met de meeste optredens op jaarbasis. Onlangs maakte een journalist een overzicht openbaar waar ik niet opstond. Ik heb hem vrijwel meteen laten weten dat hij zijn werk niet goed had gedaan.” Aan de vooravond van zijn zestigste verjaardag maakt Fabry privé en professioneel de balans op.

Het begrip ‘frustratie’ krijgt de Limburgse chansonnier niet over de lippen, ook niet nu er een malaise heerst in muziekland. “Ik ben een optimist tot in de kist”, lacht hij. Maar het landelijke hitparadesysteem stelt Fabry zeker niet tevreden. De kanalen die leiden tot een notering in de Ultratop, moeten volgens hem grondig uitgepluisd worden en vernieuwd. “Hou het maar eens in de gaten. Het zijn altijd artiesten van dezelfde platenfirma die in de hitlijsten staan. Ik verkocht van mijn vorige album 6.000 exemplaren, maar ik stond niet genoteerd.”

Op 3 augustus wordt de crooner zestig. Het ultieme verjaardagsgeschenk? “Een telefoontje van Jos Van Oosterwijck met de melding dat ik in ‘Tien om te Zien’ mag optreden. Ik heb leuke tijden gehad met dat programma. Tijdens de eerste seizoenen werden we belaagd door dolenthousiaste fans. Dat was een openbaring.”

Onechte dochter

Van openbaringen kent Fabry - Robert Esseldeurs voor de intimi - een en ander. Onlangs pakte Fabry’s zoon uit met het nieuws dat zijn vader een onechte dochter heeft. “Ik heb documenten met daarin het bewijs dat ik niet de vader ben”, weerlegt hij. “Dat is het laatste dat ik daarover kwijt wil in de pers. Er is genoeg gezegd en geschreven. Ik ben en blijf de vader van mijn zoon.”(LA)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home